O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Dig Dug
    prez7, Chodzi mi o to, że wg. obserwacji filmików z neta, O3 z 85KM 60-100 robi w ok. 10 sekund. I moja F-2 85KM też robi 60-100 w 10 sekund. Więc nie wiem czym tu się zachwycać, bo naprawdę ja odczuwam to jako mało.
    Powiem szczerze, że ciekawe rzeczy piszesz, bo z dwóch różnych testów wynika zupełnie co innego :-)





    Z testów tych wynika, że Twój silnik robi 60 - 100 km/h nie w 10 sekund jak mówisz a w ok. 13,5 sekundy.

    Pomijając sposób wypowiedzi kolegi Ceed1 używającego zwrotów "nie spuszczajcie się " to przyznaję mu rację, że "liczenie na palcach" nic nam nie da dopóki dopóty ktoś nie przeprowadzi profesjonalnego testu :-)

    Komentarz

    • prez7
      Ambiente
      • 2014
      • 111
      • Octavia III (5E3)
      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

      Zamieszczone przez Ceed1
      Tak czytam i żałuję, że mam teraz OII 1,4 TSI zamiast OIII 1,2 85 lub 105. 85 to jedzie aż miło a 105 ma porównywalne osiągi do 1,4 w OII. Jedźcie najpierw i zważcie te swoje lekkie samochody ile ważą w rzeczywistości. Każdy z Was ma na pewno wyposażenie dodatkowe. Realne różnica w wadze między OII i OIII to tylko kilkadziesiąt kg. I 1,4 w OII jedzie na pewno lepiej niż 1,2 105 w OIII. Mówiąc o porównywalnych osiągach to pieprzenie bo idąc tym tropem ja mam porównywalne osiągi do 1,8 w OII. Dla posiadaczy 1,8 będzie to śmieszne i zgadzam się z nimi. Co za bzdury tu kilka razy były wypisywane, że 1,2 na IV od 60-do 100 ma 7-8 sekund. Brednie. 6,8-6,9 to ma 1,4 w OIII. To że liczycie sobie na palcach i w myślach sekundy to Wasza sprawa ale wyniki są nieobiektywne. I sorry ale nie spuszczajcie się nad 1,2 105 a już tym bardziej nad 85 że "to fajnie jedzie". Może dla kogoś kto jeździł wcześniej czymś naprawdę słabym i teraz się podnieca jak mu samochód równo ciągnie od niskich obrotów. Nie jedzie i tyle. Specjalnie byłem na jeździe próbnej 1,2 105. Mój "stary i ciężki" 1,4 TSI jedzie lepiej i kropka. Takie są fakty. Weźcie dane z prasy motoryzacyjnej z pomiarów robionych ileś tam razy i uśrednione. Śmiech mnie bierze jak ktoś pisze że jego 1,2 spalił w trasie 4,3. Spalił to prawda ale nie są to obiektywne wyniki. Gościu miał rozgrzany samochód i jechał 90 na godzinę, nic nie wyprzedzał, jechał sam a może i czasami z wiatrem ( tak jechałem dzisiaj do pracy i też miałem zajebiste spalanie ). Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością. Ja też wykręcę 5 z małym haczykiem w trasie na konkretnym odcinku ( jak będę chciał ). Panowie więcej obiektywizmu. Cały czas jest tutaj - "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma". Jednak nie jest to nic obiektywnego.
      Nie żałuj, masz naprawdę wypas auto, które zapewne spełnia twoje wymagania, ale weź proszę też pod uwagę,(inni użytkownicy również) że są tacy kierowcy np jak ja, którzy przez 9 lat "męczyli" się w samochodzie ważącym ~1100KG z 64KM pod maską i wcale jest ich nie mało.
      Mi też się śmiać chce, w zasadzie podchodzę do tego z politowaniem jak czytam opinie, w stylu: "z silnikiem 1.2 86KM w OIII, to można jechać co najwyżej w peletonie ciężarówek jadących 70-80 km/ " - Dobrze że wybierają mocniejsze jednostki zamiast być powodem zagrożenia na drodze - nie mam na myśli ciebie żeby nie było.

      W moim przypadku przesiąść się z F1 1.2 64KM do nawet najsłabszej OIII z 1.2 85KM, to mega różnica i generalnie kładę... na to - ile mam od 60 do 100 na IVB czy VB, czy mniej, czy też więcej od F2 85KM, bo jak ocenię, że mam za mało, to wrzucam III i mam to coś tam, w tle za sobą, nauczony techniką jazdy z mojej F1.
      Mimo wszystko rozumie też że innych użytkowników może to bardzo interesować, ile to sek, na poszczególnych biegach ma taki, a taki silnik, tak więc rozmawiam i na ten temat, bo też chciałbym się czegoś dowiedzieć.
      Nie wiem kto tu przyrównywał 85KM do 105KM na zasadzie że to prawie to samo etc na pewno 1.2 105KM daje większego kopa do 1.2 85KM tak samo jak 1.4 140 KM itd Tak jak mówiłem mnie jest to istotne z mojego punktu widzenia bo gdyż 1.2 85KM spełnia moje wymagania co do silnika i dobrze wiem, że np do ciebie nie mam szans, ale ja kupuję auto dla siebie pod siebie i nie po to, aby się z kimkolwiek ścigać

      Pzdr
      Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
      Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

      Komentarz

      • Ceed1
        Rider
        • 2012
        • 461

        Kris 86. Masz rację. Mój sposób wypowiedzi nie był zbyt elegancki ale jak czytałem niektóre posty to samo jakoś tak ułożyły się te słowa. Moim zamiarem oczywiście nie było nikogo obrażać ale jednocześnie chciałem dobitnie pokazać że niektórzy tworzą "bajki".

        Komentarz

        • Dig Dug
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1306
          • Seat

          Ceed1, Jakbyś łaskawie przeczytał cały wątek, to byś wiedział, że wielokrotnie było wspomniane, że liczenie jest mało profesjonalne i ma znacznie porównawcze w kwestii różnicy pomiędzy wersją 85KM i 105KM, to raz.
          Dwa po przeczytaniu całego wątku wiedziałbyś również, że moje pomiary są z Rapida. Licznie odbywa się poprzez odpowiednie zatrzymanie filmiku z nagranych przyśpieszeń, zarówno Rapida, jak i filmiku 85KM z neta.
          Pokazywane są jedynie różnice pomiędzy tymi silnikami, a z filmików widać, że są one znaczące. A to czy komuś się to przyda czy nie, to inna kwestia. Jeżeli ktoś przeczyta parę wpisów po łepkach jak ty, to nie wychwyci niuansów, ale jak przeczyta całość to zobaczy o co chodzi, że pokazane są subiektywne wrażenia i pomiary dające tylko spojrzenie, a nie suche testy, które też są przez ludzi robione więc nie bez błędów.
          Ale w oparciu o te dane można wywnioskować czy potrzeba nam 85KM czy 105KM 6b. O wyższości 1.4 czy 1.8 itd nikt nie dyskutuje, tu podejmowany jest temat auta w budżetowej cenie.

          Kris86, Jakbyś zwrócił uwagę, to drugi test dotyczy F-1 z 75KM, a nie F-2 z 86KM, to primo.
          A sekundo, to są to brednie, chcieli pokazać że Kia jest super to dorobili test, bo mam nagrane filmiki, z których metodą pauzy 60 i 100 oraz 80 i 120 km/h jasno wychodzi odpowiednio 10 i 16 sekund.
          Jakieś znacznie będą miały opony bo tam mają 205 na 16 calach, ale wynik powinien być rożny o 1-2 sekundy.
          Z tego widać jak wiarygodne są te testy. Zresztą ostatnio ADAC udowodnił.
          Różnica jest śmiesznie duża, zwłaszcza przy 80-120 25 sekund to polonez chyba robił.
          Sprawdzę jeszcze te 60-100 na 5b.

          [ Dodano: Pon 17 Mar, 14 13:44 ]
          prez7, Technika jazdy i wyprzedzania na 3 biegu to indywidualna sprawa. Każdy robi jak chce, może nawet i RS-em wyprzedzać na 3b bo lubi się kopa w plecy, ale w tym wątku oceniamy różnice pomiędzy 85KM i 105 KM. Czy warto dopłacić do 105KM 6b czy nie.

          Już kilka stron czekam na jakiś filmik, pomiar z jazdy 85KM i nic, stąd przyjmuję, że tym razem internet nie kłamie i filmik z neta pokazujący 10 i 12 sekund jest reprezentatywny dla O3 z silnikiem 85KM.

          Więc w oparciu o te dane, niech każdy kupujący sobie odpowie czym chce jeździć i czego oczekuje od auta. :|
          Była O1 jest F2.

          Komentarz

          • prez7
            Ambiente
            • 2014
            • 111
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            Zamieszczone przez Dig Dug
            [ Dodano: Pon 17 Mar, 14 13:44 ]
            prez7, Technika jazdy i wyprzedzania na 3 biegu to indywidualna sprawa. Każdy robi jak chce, może nawet i RS-em wyprzedzać na 3b bo lubi się kopa w plecy, ale w tym wątku oceniamy różnice pomiędzy 85KM i 105 KM. Czy warto dopłacić do 105KM 6b czy nie.
            :|
            Kurczę, ale jak cofam się do początku tematu i zapytania jego założyciela, to chyba nie jest tak do końca jak mówisz, to znaczy możemy również oceniać zasadność dopłaty do 105KM 6 biegów, bo według mnie temat i zapytanie jest znacznie szerzej postawione niż próbujesz zawęzić

            TEAMAT: O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW

            Jak w temacie.
            To że mocą to wiem :szeroki_usmiech
            Pytam w domyśle o to który ewentualnie lepiej wybrać.
            Czy ten 63 można zwirusowac na 77.


            Proszę bardzo

            zapomniałem dopisać że wg mojej filozofii na tak postawione pytanie trudno udzielić precyzyjnej odpowiedzi.
            Oczywiście bezwzględnie lepiej wybrać 105 KM, bo ma się lepszy HI SPEED i przyspieszenie do 100-tki i tak dalej. Pytanie: Czy ty użytkowniku potrzebujesz tego ?
            Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
            Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

            Komentarz


            • Znalazłem fajne zestawienie:



              polecam zwrócić uwagę na Forda Mondeo 2.0 145 KM, Citroena C5 2.0 140 KM, Hondę Accord 2.0 156 KM, BMW X3 2.0 150 KM czy Opel Vectra 1.8 140 KM, gdzie wszystkie maja między 10 a 11 s w zakresie 60 - 100 km/h :-)

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                Ale z tego nic nie można na pewno wyczytać. Nie wiadomo jakich biegów to dotyczy bo patrząc już na pierwszy samochód na pewno nie są to najwyższe biegi.

                Komentarz

                • crom.de
                  RS
                  • 2012
                  • 1545
                  • Superb II (3T4)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Zamieszczone przez polrob
                  Tylko że te przyspieszenia od 60-100 to na jakich biegach bo na pewno nie na 4.
                  To są dane dla przyspieszenia na 2+3 biegu. Octa 3 1.4 ma 5.1s 60-100, ale może być że na samym trzecim.
                  - Superb
                  - Panda 1.2

                  Komentarz

                  • Dig Dug
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1306
                    • Seat

                    Kris86 - Jestem po testach w trakcie powrotu z pracy.

                    Moja F2 osiąga:
                    60-100 4b w 10 sekund - sprawdzone ponownie dzisiaj
                    60-100 5b w 13 sekund - sprawdzone dzisiaj
                    80-120 5b w 16 sekund - sprawdzone kiedyś

                    Tak więc nie jest tak jak wg. testów dziennikarskich. Nie wiem co oni robili, ale dla mnie manipulują informacją. :evil: Sekundy są z filmików, a nie z liczenia w myślach itp.
                    Dochodzi błąd wciśnięcia pauzy podczas odtwarzania filmu. :|
                    Była O1 jest F2.

                    Komentarz

                    • Bonthyc
                      Drive
                      • 2013
                      • 60

                      Zamieszczone przez Dig Dug
                      Dochodzi błąd wciśnięcia pauzy podczas odtwarzania filmu. :|
                      Użyj stopera

                      A wracając do tematu:
                      O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW
                      Czy ktoś ma dane, wiadomości, dostęp do takowych z serwisu czy silnik 85KM różni się pod względem konstrukcyjnym od 105KM? Czy są tam jakieś inne podzespoły, części, materiały itp? Pomijam kwestię skrzyni biegów.

                      Komentarz


                      • Trochę odbiegam od tematu ale wydaje mi się,że ten watek śledzą użytkownicy silników 1.2 Czy ktoś z was już jeździł 105 z system start-stop? czy jest on bardzo uciążliwy?

                        Komentarz

                        • tomekb1
                          Rider
                          • 2013
                          • 352

                          Proszę bardzo:

                          ten temat
                          Pozdrawiam
                          Tomek

                          Komentarz

                          • oskar12345
                            Drive
                            • 2014
                            • 48

                            Zamieszczone przez mka
                            Trochę odbiegam od tematu ale wydaje mi się,że ten watek śledzą użytkownicy silników 1.2 Czy ktoś z was już jeździł 105 z system start-stop? czy jest on bardzo uciążliwy?
                            ja jezdze 1.2 105KM z start-stop... prawda jest taka ze nie uzywam tego systemu non stop ze wzgledu na to, ze podzespoly by sie za szybko zuzyly jakby w czasie jednej jazdy z 40 razy sie wlaczyl i wylaczyl silnik... po uruchomieniu auta przyciskiem wylaczam system i aktywuje dopiero jak mi sie czerwone swiatlo wlaczy przed nosem... mozna tak kombinowac jak komus sie chce... i tak nie ma co robic w czasie jazdy to mi akurat to nie przeszkadza wczoraj wracajac z pracy na dystansie 19km 3 albo 4 razy aktywowalem SS bo w sumie jakies 60-90 sekund stalem na kazdych z tych swiatel (z ciekawosci sprawdzilem jak dlugo stoje na czerwonym jak mi sie akurat zmienia swiatla to przez 5minut mialem wylaczony silnik). Przy kazdym zatrzymywaniu na kilka sekund to raczej nie byloby duzej osczednosci w paliwie z uzywania SS non stop... jak SS jest aktywny to po wcisnieciu sprzegla bardzo szybko sie uruchamia silnik (0,6 albo 0,9 sekundy wg pomiarow robionych przez Auto Swiat a oszczednosc w paliwie jakos 0,5-0.8 litra max przy silniku 1.4)
                            O3 1.2 105KM 6M

                            Komentarz

                            • Philu
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 172
                              • Toyota

                              Trochę odświeżę temat. Czy ktoś się orientuje czy oba te silniki mają zwykłe sprzęgło czy dwumas? Czy ktoś z użytkowników 1.2 85 KM jest w stanie opisać jak ten silnik zachowuje się w trasie z 4 osobami, porównując np. do O2 1.6 MPI.
                              Kiedyś były Octavie. Obecnie Toyota Auris TS FL 1.6 Valvematic i Toyota Yaris III 1.0 VVTi.

                              Komentarz

                              • Przem78
                                Rider
                                • 2013
                                • 561

                                Zamieszczone przez Philu
                                Trochę odświeżę temat. Czy ktoś się orientuje czy oba te silniki mają zwykłe sprzęgło czy dwumas? Czy ktoś z użytkowników 1.2 85 KM jest w stanie opisać jak ten silnik zachowuje się w trasie z 4 osobami, porównując np. do O2 1.6 MPI.
                                ZTCW to 2mas w TSI jest tylko przy DSG (nie mam pewności co do 1.8) IMO co do porównania TSI z MPI to wiadomo, że TSI zdecydowanie lepiej odjedzie szczególnie z dołu.
                                Pozdr. Przemek

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Philu
                                  Trochę odświeżę temat. Czy ktoś się orientuje czy oba te silniki mają zwykłe sprzęgło czy dwumas? Czy ktoś z użytkowników 1.2 85 KM jest w stanie opisać jak ten silnik zachowuje się w trasie z 4 osobami, porównując np. do O2 1.6 MPI.
                                  Prawdę mówiąc nie wiem jak jeździ MPI, ale ostatnio jechałem w trasie właśnie w 4 dorosłe osoby i przy redukcji do 3 nie było żadnego problemu żeby wyprzedzić 2 TIRy. Jak miałem troszkę więcej miejsca to i z 4 wyprzedzałem i też samochód nie protestował :P wiadomo, że 1.4 TSI to to nie jest, ale radzi sobie zadziwiająco dobrze :-)

                                  Komentarz

                                  • Philu
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 172
                                    • Toyota

                                    Dzięki Panowie za odpowiedź. Cały czas się waham czy 85KM (5 biegów) czy 105KM (6 biegów).
                                    Kiedyś były Octavie. Obecnie Toyota Auris TS FL 1.6 Valvematic i Toyota Yaris III 1.0 VVTi.

                                    Komentarz

                                    • neoXs
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 555

                                      Zamieszczone przez Philu
                                      Dzięki Panowie za odpowiedź. Cały czas się waham czy 85KM (5 biegów) czy 105KM (6 biegów).
                                      Cofnij się kilka stron do tyłu w tym temacie, m.in. ja opisałem swoje wrażenia po przesiadce z 1.6mpi + LPG na 1.2 TSI 85km. Jestem b. zadowolony z tego silnika jeśli chodzi o sprawność i spalanie. Do moich potrzeb rodzinnych w 100% silniczek wystarcza. I radzie sobie lepiej niż poprzednik, nawet załadowany na maksa

                                      Komentarz

                                      • Dig Dug
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1306
                                        • Seat

                                        Philu Ten silnik 85KM jest tak wystarczający i posiada taką moc, dającą taką satysfakcję z jazdy, że do dzisiaj nie doczekałem się filmików pokazujących te super wystarczające osiągi, będące na poziomie aut klasy B z silnikami o podobnej mocy. Nic tylko kupować :twisted: Ciekawe, że kolega, zadaje pytanie, a nie przeczytał całego wątku. Dużo by się dowiedział czego może się spodziewać. Auto z tą mocą jest na tyle kontrowersyjne, że warto odbyć jazdę próbną.

                                        PS. Jak cię stać to kup 105KM 6b.
                                        Była O1 jest F2.

                                        Komentarz


                                        • @DigDug
                                          Kontrowersyjny to jest tylko dla Ciebie :-) Żadna z osób, która ma ten silnik na niego nie narzeka, a większość twierdzi, że jest lepszy niż 1.6 MPI 102 KM no, ale Ty jak zwykle wiesz lepiej mimo, że nawet na oczy nie widziałeś tego silnika ;-)
                                          A co do osiągów samochodów z klasy średniej już wcześniej takie porównanie robiłem
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • neoXs
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 555

                                            Zamieszczone przez Dig Dug
                                            Philu Ten silnik 85KM jest tak wystarczający i posiada taką moc, dającą taką satysfakcję z jazdy, że do dzisiaj nie doczekałem się filmików pokazujących te super wystarczające osiągi, będące na poziomie aut klasy B z silnikami o podobnej mocy. Nic tylko kupować :twisted: Ciekawe, że kolega, zadaje pytanie, a nie przeczytał całego wątku. Dużo by się dowiedział czego może się spodziewać. Auto z tą mocą jest na tyle kontrowersyjne, że warto odbyć jazdę próbną.

                                            PS. Jak cię stać to kup 105KM 6b.
                                            Jazda próbna jest warta polecenia przy każdym silniku i modelu auta - zatem próbuj

                                            Natomiast co do reszty posta to... odnoszę wrażenie, że niektórzy mają jakieś kompleksy albo problemy z silniczkiem 1.2 TSI 85km. I najwięcej do powiedzenia mają na jego temat osoby, które nie jeżdżą nim na co dzień. Przesiadka z 1.6mpi na omawiany TSI dla mnie jest odczuwalna na plus i do własnych potrzeb wystarczy.

                                            Komentarz


                                            • Dodam tylko, że ostatnio o 2 - 3 długości samochodu przegoniłem Passata B6 Variant na krótkim odcinku przy starcie ze świateł cały czas pod górę... Patrząc na dostępne silniki w tym samochodzie to musiał to być właśnie 1.6 102 KM

                                              Komentarz

                                              • Northeusz
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1677
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                Zamieszczone przez Philu
                                                Trochę odświeżę temat. Czy ktoś się orientuje czy oba te silniki mają zwykłe sprzęgło czy dwumas? Czy ktoś z użytkowników 1.2 85 KM jest w stanie opisać jak ten silnik zachowuje się w trasie z 4 osobami, porównując np. do O2 1.6 MPI.
                                                Nie wiem dokładnie jak sie zachowuje w trasie przy pełnym obciążeniu jeden i drugi, ale na podstawie danych z tego wątku odnośnie trasy można zauważyć, że 1.2 85KM ma 3 tys obr/min i prędkość 140 km/h, natomiast 1.6 MPI przy 3 tys obr ma 100 km/h. To jest odczuwalne i zdecydowanie wpływa na komfort podrózy, a pytałeś o trasę, więc jest to jeden z aspektów . A nie wiem ile ma 1.6 MPI przy 140 km/h.
                                                Pozdrawiam
                                                Northeusz

                                                Komentarz

                                                • Philu
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 172
                                                  • Toyota

                                                  Dzięki za odpowiedzi. Wbrew temu co piszecie to wątek przeczytałem już kilka razy (śledzę go od początku) i dalej się zastanawiam bo jak w salonach pytam o testówkę 1.2 85KM to robią takie oczy :shock: Co do obrotów w silniku 1.6 MPI to dobrze wiem jakie są bo miałem O2 Tour i te obroty przy 100 km/h mnie dobijały jak również spalanie (miałem bez gazu). W tym 1.2 obroty są normalne a ja w trasie jeżdżę 100-110 km/h czasami więcej przy wyprzedzaniu :diabelski_usmiech , głównie 2 osoby ale czasami załadowany jak jadę ze sprzętem na koncert. No czasami lecę autostradą z Wawy do Poznania i dlatego zastanawiam się czy warto dopłacać ponad 4000 pln. Ale będę się musiał z kimś z tym silnikiem dogadać i poprosić o przewiezienie (nawet odpłatne). :szeroki_usmiech

                                                  Pozdro i dzięki za pomoc.

                                                  neoXs, jeżeli pamiętam to Ty miałeś O2 Tour.
                                                  Kiedyś były Octavie. Obecnie Toyota Auris TS FL 1.6 Valvematic i Toyota Yaris III 1.0 VVTi.

                                                  Komentarz

                                                  • oskar12345
                                                    Drive
                                                    • 2014
                                                    • 48

                                                    ja jezdze 1.2 105KM 6M i jest w miare wystarczajacy... nie zaszkodzilby z pewnoscia 1.4 140KM - jazda z klima, zapakowane kilka osob i juz sie troszku odczuwa, ze jest spadek mocy... auto dosc dynamiczne, na autostradzie dobrze sie jezdzi... po miescie tez wystarczajace. Zarowno 1.2 85 i 105KM jest dobre, zalezy jakie masz oczekiwania - mi zalezalo, zeby sprawnie ruszac spod swiatel, miec lepsza dynamike (roznica pomiedzy 85 a 105 w przyspieszaniu moze z 2sek max jest - duzo i nieduzo... patrze w tabeli i tam jest dla 1.2 85KM 12s; dla 105KM 10,3s; dla 1.4 140KM 8.3s), dlatego wzialem 105KM, a roznice w cenie pomiedzy tymi 2 silnikami po rabacie mialem chyba 3.7tys to jeszcze bylo do przezycia... kupisz 85 - bedziesz zadowolony; kupisz 105 tez bedziesz zadowolony... oba silniki powinny byc dobre do spokojnej jazdy (ja bylem bardzo pozytywnie zaskoczony tym silnikiem 1.2). W salonach przewaznie maja 1.4 140KM do testowania.... 1.2 105KM chyba jest w rapidzie to mozesz sie przejechac.... 1.2 TSI 85KM w salonach przewaznie w fabii maja - ja dla sprawdzenia przejechalem sie wszystkimi tymi trzema modelami, zeby sprawdzic 1.2 85, 105 oraz 1.4 140KM - tak, zeby tylko miec jakies porownanie...
                                                    O3 1.2 105KM 6M

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...